Retourneren en ruilen
Uiteraard kan het voorkomen dat er een (bestel)fout wordt gemaakt. Maar fouten maken mag, het is ten slotte menselijk… Zo kan het voorkomen dat wij een verkeerd artikel leveren, jij per ongeluk iets besteld dat je toch niet nodig hebt. Gelukkig kunnen we altijd samen zoeken naar een oplossing!
Hier lees je hoe Zettex Shop omgaat met deze fouten en wat jouw rechten zijn.
Wat is er gebeurd?
* Zettex Shop heeft een fout gemaakt in jouw bestelling of levering.
* Je hebt iets verkeerd besteld en wil dit graag ruilen voor een ander product.
* Je hebt de bestelde artikelen niet meer nodig of teveel besteld, en wil deze retourneren.
Wat als Zettex Shop een fout heeft gemaakt?
Allereerst onze oprechte excuses! Wij doen hard ons best om al jouw bestellingen snel en correct bij jou thuis te bezorgen. Ondanks dit streven kan het voorkomen dat er soms wat mis gaat. Uiteraard lossen wij dit op onze kosten voor jou op!
Je wil graag een item ruilen?
Dat mag natuurlijk! Houd er wel rekening mee dat de verzendkosten in dit geval wel voor eigen rekening zijn. Om je product zo snel mogelijk om te ruilen vragen we je om de volgende stappen te volgen;
1. Download hier ons retourformulier en meld het pakket aan voor retour.
2. Plaats een nieuwe bestelling in de webshop of bel ons even.
3. Laat ons bij deze bestelling weten dat je een ander product of bestelling retourneert.
4. Van ons krijg je een factuur waarbij de kosten van je retour en je nieuwe bestelling verrekend worden.
Ontvang je nog geld van ons? Dan zie je dit binnen 14 dagen verschijnen op jouw rekening (excl. verzendkosten). Je pakketje wordt dezelfde dag nog verzonden. Moeten we nog geld van jou ontvangen? Maak dit dan zo snel mogelijk over zodat we jouw nieuwe bestelling direct op kunnen sturen.
Wil je een bestelling retourneren?
Mocht je jezelf toch bedenken over de items die je besteld hebt en wil je ze retourneren? Dat kan natuurlijk ook. Als je kiest om je bestelling, of een deel van je bestelling, terug te sturen betaal je zelf de verzendkosten hiervoor. Afhankelijk van de grootte van de bestelling is het verstandig om te bepalen of dit rendabel is. Ook hiervoor geldt, download hier het retourformulier en meld het pakket aan voor retour. Nadat wij je retour hebben ontvangen keuren wij hem goed en ontvang jij binnen 14 dagen het bedrag van ons terug (excl. verzendkosten).
Wil je gebruikmaken van herroepingsrecht?
Volgens de Nederlandse wetgeving mag je altijd, zonder opgave van redenen, gebruikmaken van je herroepingsrecht. Volgens de Wet Koop op Afstand heb je twee weken bedenktijd na het kopen van je product of dienst. Dit is echter wel een wet die alleen geldt voor de particuliere klanten. Ben jij een zakelijke klant, dan heb jij hier helaas geen recht op. Naast de voorwaarde van het zijn van een particuliere klant is het belangrijk dat jij een ondubbelzinnige verklaring stuurt naar Zettex Shop om je beslissing te delen met ons. Weten hoe dit precies werkt? Je vindt het in onze algemene voorwaarden.
Op een rijtje…
Welke voorwaarden gelden er nu voor alle retourzendingen?
* Je meldt jouw producten binnen 14 dagen na het ontvangen aan voor een retourzending. Wanneer je deze zending hebt aangemeld heb je nog 14 dagen om deze zending te versturen.
* Wees er zeker van dat jouw bestelling ongebruikt en onbeschadigd is.
* Dat betekend dus dat de producten nog in de originele, intacte, verpakking zit.
Heb je nog vragen of kom je er niet helemaal uit? Neem dan contact met ons op, en zoeken we samen naar een oplossing!